Hari ni saya ubah sikit cara penulisan saya, harap semua boleh terima la ye. Ok, saya nak share sedikit pasal pengalaman saya semasa menguruskan sesuatu majlis. Kalau ikutkan dari pemerhatian saya, 2 perkara je yang penting kalau nak bagi orang puas hati, kita pun puas hati. Pertama sekali bab jamuan dan yang kedua bab kelancaran majlis.
Next kita tengok bab kelancaran majlis pulak. Kalau diikutkan memang la makanan ni priority tp kalau majlis tak lancar sangat pun tak best jugak kan. Nampak tak sedap je mata ni nak tgk sebab ada je tak kena. Contoh kalau mase ustaz ke tengah baca doa, sekali mikrofon takde suara, (time ni la buat hal padahal time rehearsal mantap je) alamat dia memang nampak dah tak kena la kan. Buat pulak dalam dewan, majlis jenis protokol hmm.. memang dengar orang duk bisik-bisik la nanti (pssstt..psstt). Time ni lah kita pun tak tentu hala cari orang nak betulkan. So macam-macam lagi kita boleh tengok majlis yang tak lancar ni, aspek audio visual yang tak elok dan movement yang serabut.
Tapi kalau gabung dua ni tip top, memang majlis kita akan nampak sempurna dan lancar. Yang paling penting kepuasan kita tengok tetamu pun happy dan non stop ucap Terima Kasih atau Well Done kat kita. Memang time tu macam Happy Feet la kite punye seronok kan. After that saya yakin, semangat untuk pastikan event tu sukses akan selalu ada. Tapi ingatla ye, langit tu tak selalu cerah, kalau event tak berape nak cantik atau lancar jangan putus asa. Kena anggap bende tu proses kita untuk belajar jadi lebih baik.
The most important thing in event management, Satisfaction!
Nice food+Smooth event=SATISFACTION!
BalasPadam-izzatty-
Betul tu!puas hati sgt kalau semua lancar
BalasPadam